ד"ר רותם ויצמן
  • דף ראשי
  • אודות רותם ויצמן
    • קורות חיים
  • סדנאות, הרצאות וקורסים
    • NLP ואינטליגנציה רגשית
    • סדנה למורים ומרצים
    • סדנת קלפים טיפוליים
    • הרצאת מבוא לאתיקה רפואית
    • הנחיית קבוצות
    • השתלמויות מורים בתקשוב
  • השירותים שלי
    • מחקר קליני
    • סדנאות, הרצאות וקורסים
    • יעוץ אישי
    • יעוץ ארגוני
  • בלוג
  • צור קשר
  • דף ראשי
  • אודות רותם ויצמן
    • קורות חיים
  • סדנאות, הרצאות וקורסים
    • NLP ואינטליגנציה רגשית
    • סדנה למורים ומרצים
    • סדנת קלפים טיפוליים
    • הרצאת מבוא לאתיקה רפואית
    • הנחיית קבוצות
    • השתלמויות מורים בתקשוב
  • השירותים שלי
    • מחקר קליני
    • סדנאות, הרצאות וקורסים
    • יעוץ אישי
    • יעוץ ארגוני
  • בלוג
  • צור קשר
 ד"ר רותם ויצמן
  • דף ראשי
  • אודות רותם ויצמן
    • קורות חיים
  • סדנאות, הרצאות וקורסים
    • NLP ואינטליגנציה רגשית
    • סדנה למורים ומרצים
    • סדנת קלפים טיפוליים
    • הרצאת מבוא לאתיקה רפואית
    • הנחיית קבוצות
    • השתלמויות מורים בתקשוב
  • השירותים שלי
    • מחקר קליני
    • סדנאות, הרצאות וקורסים
    • יעוץ אישי
    • יעוץ ארגוני
  • בלוג
  • צור קשר
  • דף ראשי
  • אודות רותם ויצמן
    • קורות חיים
  • סדנאות, הרצאות וקורסים
    • NLP ואינטליגנציה רגשית
    • סדנה למורים ומרצים
    • סדנת קלפים טיפוליים
    • הרצאת מבוא לאתיקה רפואית
    • הנחיית קבוצות
    • השתלמויות מורים בתקשוב
  • השירותים שלי
    • מחקר קליני
    • סדנאות, הרצאות וקורסים
    • יעוץ אישי
    • יעוץ ארגוני
  • בלוג
  • צור קשר
הכנסה למסגרות והפגיעה במורים…

אנחנו רואים את החיים שלנו במסגרת ובמקרה של המורים, זה רק פוגע בהם. את המורים הכניסו למסגרת שהמקצוע הוא לא חשוב, שהם יודעים רק משהו מאוד מצומצם ושהמורים הם הרבה פעמים רק ביביסיטר זול. אז איך רואים זאת?

  1. ביחס של ההורים למורים – כשיש שביתות בדרך כלל בהן משביתים את כל מערכת החינוך בגלל אי תשלום שכר למורים או משכורות לא מלאות וחס ושלום רצון להעלות את השכר. ועד ההורים הישובי יוצא נגד המורים ואחת הטענות היא שגם ככה יש הרבה ימי חופש או שרוצים להאריך את שנת הלימודים בלי לשנות את תנאי המורים (מה שלא בטוח בכלל שיעלה את איכות ההוראה, אם כבר להפך).
  2. ארגון המורים – לא תמיד מגן על המורים, דואג יותר לאינטרסים של הארגון וגם מעדכן את המורים אחרי שמעדכנים את כלי התקשורת בכל מה שקשור לשביתות (תמיד אפשר להוציא מייל למורים לפני שמוציאים הודעה לתקשורת).
  3. משרד החינך – בעקבות אירועי האלימות שמתרחשים בימים האחרונים ובעקבות לחץ של ארגון המורים, אז משרד החינוך יזרז חקיקת חוק שמתייחס בנושא אלימות למורים כמו שהחוק מתייחס לעובדי מדינה. החקיקה הזאת מעניינת כי אם עד עכשיו לא התייחסו למורים כלעובדי מדינה ומורים בעיקרון מקבלים שכר ממשרד החינוך אז האם המורים הם עובדים קבלן? בנוסף לכך משרד החינוך מפיל על המורים כל כך הרבה מטלות שלא רק שהמורים לא מספיקים לעשות זאת בשעות העבודה שלהם אלא גם לא מספיקים ללמד כמו שצריך את החומר, וזאת כי משרד החינוך רוצה לסמן V על תוכניות מסויימות שמעבירים לתלמידים.
  4. התלמידים – שמעתי לאחרונה שתי אמירות שמדגימות מצויין את היחס של התלמידים למורים.
    1. מורה שלמד תואר שני בפילוסופיה אך תעודת ההוראה שלו במדעים וזה מה שמלמד אז התלמידים אמרו: "אתם רואים אילו מורים מביאים לנו, מורים שלמדו פילוסופיה".
    2. במהלך שיעור תלמידה שאמרה על המורה "הוא רק מורה, מה הוא יודע בכלל"
  5. היחס של מורים למורים – מספר אמירות ששמעתי על מורים שמורים אחרים אמרו.
    1. למורה שביקש לללמד הומניסטקה וכרגע הוא מלמד ביולוגיה בבית הספר נאמר מה הוא מבין בכלל בהומניסטקה. המורה נאלץ להשיב שיש לו שלושה תארים בפילוסופיה וזה אמור לכסות את נושא הידע להוראת ההומניסטיקה.
    2. מורים שמדברים על מורים אחרים שהם הורסים כיתות ורק אומרים זאת מאחורי הגב.
    3. מורים שמתלוננים על מורים שאומרים שהם רוצים להנות בשיעורים (כנראה חושבים שצריך לסבול בשיעורים).
    4. מורים שאומרים שאם הם לא יעשו את מה שהמנהלת אומרת להם אז יאמללו אותם.
  6. היחס של המורה לעצמו – מספר מורים אמרו לי את המשפטים הבאים:
    1. "אם היה לי אומץ הייתי עובר למקום אחר"
    2. "אני לא אצליח למצוא שום עבודה במקום אחר או בבית ספר אחר"
    3. "אני מתנדב כבר בעבודה שלי"
    4. "בחוץ לא ירוק כמו שחשובים"

מכל הדוגמאות האלו ניתן לראות לאיזו מסגרת הכניסו את המורים והמורים הכניסו את עצמם. האם באמת רק לשבות על השכר זה הפתרון או צריך להוציא את המורים מהמסגרת ולהבין שכל מורה הוא אדם משכיל, בעל יכולות ושמקומות העבודה צריכים לרדוף אחרי המורים. וזאת כיוון שהמורים עושים את הדבר הכי קשה, עומדים מול כיתה של למעלה מ-35 תלמידים.

אני כאן לכל שאלה ...

  • 054-478-8054
  • rotem@r-w.co.il
פורסם ב: מאמרים
« הקודם
הבא »
קורס שליטה ברגשות NLP ואינטליגנציה רגשית

לסילבוס >>

4 העקרונות למנהיגות מורית

לסילבוס >>

מאמרים
ביעור חמץ מהחיים

ביעור חמץ מהחיים

קרא עוד ←
יציאה מעבדות לחברה לחירות אישית

יציאה מעבדות לחברה לחירות אישית

קרא עוד ←
השפעת התרבות על האתיקה הרפואית…

השפעת התרבות על האתיקה הרפואית…

קרא עוד ←
גמולי השתלמות, אופק חדש ועוז לתמורה – לקרוא בקפידה למורה שרוצה העלאה בשכר

גמולי השתלמות, אופק חדש ועוז לתמורה – לקרוא בקפידה למורה שרוצה העלאה בשכר

קרא עוד ←
לעבוד פחות ולהספיק יותר…

לעבוד פחות ולהספיק יותר…

קרא עוד ←
מוטיבציה, שייכות ופאזלים…

מוטיבציה, שייכות ופאזלים…

קרא עוד ←
עבודה, קהילתיות ומוטיבציה…

עבודה, קהילתיות ומוטיבציה…

קרא עוד ←
מיינדפולנס (קשיבות) – תיאוריה ופרקטיקה…

מיינדפולנס (קשיבות) – תיאוריה ופרקטיקה…

קרא עוד ←
זה לא אישי (מתייחסים כך לכולם)…

זה לא אישי (מתייחסים כך לכולם)…

קרא עוד ←
בקשת סליחה ולקיחת אחריות

בקשת סליחה ולקיחת אחריות

קרא עוד ←
פרטי התקשרות

אני כאן לשירותכם!
  נייד   054-478-8054
 פקס 08-9266114
דוא"ל  rotem@r-w.co.il
לפיסבוק שלי

תפריט
  • דף ראשי
  • אודות רותם ויצמן
  • סדנאות, הרצאות וקורסים
  • השירותים שלי
  • בלוג
  • צור קשר
הקורסים
  • NLP ואינטליגנציה רגשית
  • סדנה למורים ומרצים
  • סדנת קלפים טיפוליים
  • הרצאת מבוא לאתיקה רפואית
  • הנחיית קבוצות
  • השתלמויות מורים בתקשוב
השירותים שלי
  • מחקר קליני
  • סדנאות, הרצאות וקורסים
  • יעוץ אישי
  • יעוץ ארגוני
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
כל הזכיות שמורות ל רותם ויצמן
GALXY | עיצוב ובנית אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס