4 העקרונות למנהיגות מורית
סדנה למורים ומרצים - כלים ב-NLP ואינטליגנציה רגשית
בעשורים האחרונים, יותר ויותר מורים מתלוננים על קושי בשמירת ריכוז התלמידים ובהעברת מסרים.
קורס זה פותח בדיוק מתוך הצורך להקנות למורים את הכישורים הנדרשים
בעמידה מול כיתות המורכבות מקהלים משולבים.
הקדמה:
אינטליגנציה רגשית היא היכולת של האדם לזהות, להאריך ולנהל את רגשותיו ואת רגשות האחר. התקשורת הרגשית היא החיבור המודע והמושכל של מחשבה ורגש המובילים להתנהגות המקדמת מערכות יחסים ומביאה את האדם למצב אופטימלי עם עצמו ועם סביבתו.
(NLP (Neuro-Linguistic Programming או בשמה העברי שפת תכנות עצבית, היא שיטה שפותחה בתחילת שנות השבעים על ידי ד"ר ריצ'ארד בנדלר ופרופסור ג'ון גרינדר ועוסקת בדרכים שבהן אדם יכול להשתמש בתקשורת המילולית והבלתי מילולית שלו על מנת ליצור שינוי בתבניות החשיבה שלו או של אדם אחר.
ה-NLP אלו הכלים של האינטליגנציה הרגשית שעוזרים לנו להשפיע עלינו ועל הסובבים אותנו. בעזרתם אנחנו נלמד איך להשפיע על עצמנו ובכך להשפיע על הכיתה כדי להגיע למצב של שיעור שיעלה את המוטיבציה של התלמידים ושל המורה, ושהמורה יסחוף אחריו את כל הכיתה.
קהל יעד:
הסדנה מיועדת למורים ומרצים הרוצים ללטש את את מיומנויות ההנחיה וההוראה שלהם, הרוצים להצליח ליצור הרצאה שתמשוך את הקהל ותגרום לחוויה בלתי נשכחת.
מבנה הסדנה:
הסדנה מורכבת משני חלקים, כל חלק כולל 8 מפגשים (כל מפגש 4 שעות אקדמיות, סה"כ 32 שעות אקדמיות), כל מפגש יכלול חלק תאורטי וחלק חוויתי בו אנחנו נשתמש במיומנויות הנלמדות במהלך המפגש ונוכל להשתמש בהן כבר למחרת בכיתה.
חובות הקורס:
- נוכחות ב-80% מהמפגשים לפחות
- הגשת מטלה מסכמת
מרצה
ד"ר רותם ויצמן הינו מרצה בתחומי התקשורת הבינאישית, האינטיליגנציה הריגשית והאתיקה הרפואית עם התמחות ביחסי מטפל מטופל. בעל דוקטורט בתחום הכלכלה והניהול עם התמחות ברב תרבותיות ותקשורת בינאישית ובוגר תואר שני באתיקה קלינית מבית חולים הר סיני בניו-יורק. מנחה קבוצות לשינוי התנהגותי בהתמחות בגמילה מעישון ובאינטליגנציה רגשית, מאמן בריאות ו-NLP Trainer. בנוסף לכך, מורה למדעים ותושב"ע בחטיבה ותיכון ובעל ניסיון רב בעבודה עם נוער.
סילבוס מפורט - חלק 1
המורה כלפי פנים
שיעור 1:
מבוא, איך לתכנן שיעורים מוצלחים מבפנים החוצה ואיך להשתמש ביכולות הפנימיות שלך.
שיעור 2-3:
איך מי שאתה משפיע על מה שאתה.
שיעור 4-5:
איך להעלות מוטיבציה ולשמור עליה.
שיעור 6-7:
יצירת כימיה בכיתה ואיך לקבל מהכיתה את היחס שאתה רוצה
שיעור 8:
איך לבנות מערך שיעור אפקטיבי, סיכום
סילבוס מפורט - חלק 2
המורה כלפי חוץ
שיעור 1:
מבוא, מתן משוב
שיעור 2-3:
משמעות העמידה והישיבה בכיתה ואיך להשתמש בקול
שיעור 4-5:
איך להשתמש בשפה כתובה ומדוברת כדי להשיג את מה שאתה רוצה.
שיעור 6-7:
איך להרצות כמו בטד (TED)
שיעור 8:
העברת סדנת NLP בכיתה
אני כאן לכל שאלה ...
- 054-478-8054
- rotem@r-w.co.il