קורס הכשרה ב-(EP (Emotional Programming

4 הכללים לשליטה ברגשות בעזרת כלי ה-NLP ואינטליגנציה רגשית

הקדמה:

אינטליגנציה רגשית היא היכולת של האדם לזהות, להעריך ולנהל את רגשותיו ואת רגשות האחר. התקשורת הרגשית היא החיבור המודע והמושכל של מחשבה ורגש המובילים להתנהגות המקדמת מערכות יחסים ומביאה את האדם למצב אופטימלי עם עצמו ועם סביבתו.

(NLP (Neuro-Linguistic Programming או בשמה העברי שפת תכנות עצבית, היא שיטה שפותחה בתחילת שנות השבעים על ידי ד"ר ריצ'ארד בנדלר ופרופסור ג'ון גרינדר ועוסקת בדרכים שבהן אדם יכול להשתמש בתקשורת המילולית והבלתי מילולית שלו על מנת ליצור שינוי בתבניות החשיבה שלו או של אדם אחר.

מטרת ה-NLP בשלב הראשוני הייתה ליצור מודלים של מצוינות בתחום הפסיכותרפיה, אותם יהיה ניתן ללמד לאנשים אחרים. לצורך המשימה, בוצע מחקר מעמיק על פרידריך (פריץ) פרלס – אבי תרפיית הגשטאלט; וירג'יניה סאטיר – פסיכותרפיסטית ומפתחת התרפיה המשפחתית; ומילטון אריקסון – אבי ההיפנו-תרפיה המודרנית.

המודלים הללו מהווים נוסחאות המורכבות משילוב בין:

  • התהליכים אותם ביצעו המצטיינים בראשם
  • התהליכים שאותם הם ביצעו בצורה פיזית
  • הצורה שבה השתמשו בתקשורת המילולית שלהם
  • והצורה שבה השתמשו בתקשורת הבלתי מילולית

סך כל הנתונים נוסחו בצורה אותה ניתן יהיה ללמד לאדם אחר על מנת שיגיע לאותן תוצאות מתוך הנחת היסוד ב-NLP הקובעת כי "אם אדם אחד מסוגל להגיע להישג יוצא דופן, אדם אחר יוכל ללמוד כיצד לעשות זאת".

לאחר שזכו להצלחה ביצירת המודלים של שלושת האנשים הללו ולימודם לאנשים אחרים, החלו בנדלר, גרינדר וממשיכי דרכם ליצור מודלים נוספים של מבצעי-על במגוון תחומים – החל ממנהיגות ועד לספורט, דרך מכירות ועד לשיפור יכולת הראייה.

ה-NLP הוא "הטכנולוגיה" של האינטליגנציה הרגשית המאפשרת לנו לנהל טוב יותר את התת מודע שלנו ושל האחר.

האינטליגנציה הרגשית מחולקת לארבעה נושאים:

  1. מודעות עצמית.
  2. אמפתיה ומודעות לחברה.
  3. ניהול עצמי.
  4. מערכות יחסים ודינמיקה בינאישית.
בקורס הזה אנחנו נעבור על כל ארבעת הנושאים של האינטליגנציה הרגשית ונלמד את הכלים של ה-NLP והאינטליגנציה הרגשית הרלוונטים אליהם ואיך ניתן לשלב אותם בעבודה עם עצמו ועם הסובבים אותנו.

מטרות הקורס:

  1. קבלת עצמנו והסובב אותנו בצורה טובה.
  2. יצירת מסגרת עבודה גמישה המאפשרת לנו להגיב במהירות גבוהה יותר לאירועים סביבנו.
  3. חידוד יכולות התקשורת הבין אישית כך שנוכל להשפיע יותר ובאופן טבעי על האנשים איתם אנו באים במגע במהלך חיי היום יום.
  4. הקניית כלים המאפשרים לרתום את האדם שמולנו לתוך תהליך השינוי בו הוא מעוניין והטמעתו אל תוך תת המודע שלו בצורה טבעית וחלקה.

קהל היעד:

קהל היעד לקורס רחב ומגוון:

א. מורים ומרצים הרוצים להעביר חומר בצורה טובה יותר, יוכלו למצוא באינטליגנציה רגשית ו-NLP כלים שיעזרו להם להתחבר אל הקהל, לרתק אותו ולהטמיע בו (תוך שימוש בשפה המילולית והבלתי מילולית) את המסרים שלהם.

ב. אנשי טיפול (פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועובדים סוציאליים), מאמנים, מנחי קבוצות ומנחים ב-NLP יוכלו למצוא בשילוב של NLP ואינטליגנציה רגשית מגוון שלם של כלים המיועדים ליצור כימיה מיידית עם כל לקוח, להגדיר מטרות בצורה מדויקת ולהטמיען אל תת המודע שלו, לפרק קונפליקטים פנימיים וליצור כלים ייחודיים שיאפשרו לו להגיע אל מטרותיו.

ג. כל אדם המעוניין להתגבר על פוביות, התמכרויות או חוויות בלתי נעימות בעברו יוכל למצוא בכלים של האינטליגנציה הרגשית וה-NLP כלים מדהימים בפשטותם אשר ייצרו במהירות את השינוי הנדרש וייתפשו לאורך זמן.

ד. כל אדם הרוצה לעשות שינוי בחייו ולהתפתח באופן אישי, יקבל כלים שיעזרו לו בהמשך דרגו.

הנושאים המועברים בקורס:

1. הצגת ה- NLP והאינטליגנציה הרגשית

הכרת ה-NLP והאינטליגנציה הרגשית, מהותם, המקום ממנו התפתח וכיצד ניתן להשתמש בו לצרכי יצירת תקשורת בין אישית אפקטיבית כך שניתן יהיה גם לשלב אותם עם שיטות נוספות וכלים אחרים שנלמדו בעבר או ילמדו בעתיד על מנת לשדרג אותם.

2. המודע ותת המודע

הכרת המנגנונים המניעים אותנו ומאפייניהם על מנת ללמוד להשתמש בהם לצורך יצירת שינוי עצמי או בקרב לקוחותינו, תוך עקיפת התנגדויות לא רלבנטיות ויצירת שינוי עמוק ויציב.

3. חידוד חושים

התנסות חווייתית שבמהלכה יחדדו המשתתפים את חושיהם וילמדו כיצד להשתמש בהם בצורה יותר אפקטיבית להשגת מידע בלתי מילולי מהלקוח אותו נלמד לפענח במהלך הקורס.

4. עקרונות היסוד  של ה-NLP

הכרת עקרונות היסוד עליהן נבנה ה-NLP והשימוש בהן כבסיס לעבודת שינוי ולימוד בצורה אתית, עוצמתית ויציבה. עבודה דרך עקרונות יסוד אלו יאפשרו לכל אדם לבנות לעצמו מסגרת עבודה יעילה וגמישה באמצעות כלי ה-NLP וכמו כן בעזרת כלים נוספים שרכש או ירכוש בעתיד.

5. איסוף מידע

שימוש במגוון שלם של כלים המאפשרים לנו להבין טוב יותר את הלקוח, את צרכיו ואת הדרך שבה הוא מעדיף לבחור את הבחירות שלו על מנת לעזור לו לבצע את השינוי הנדרש ללא התנגדות לא רלבנטית הנובעת מניסיון עבר, הכללות, עיוותים ומחיקות של מידע.

6. קטגוריות סאטיר

הכרת קטגוריות התקשורת הבלתי מילולית של וירג'יניה סאטיר המאפשרות לנו לשדר כוונה התומכת בתקשורת המילולית שלנו ולהגיב נכון לסגנונות התקשורת הבלתי מילולית בה משתמש האדם שמולנו בכל רגע נתון.

7. יצירת כימיה עמוקה

למידת מבנה הכימיה, אותו בסיס לתקשורת אנושית הפותח אפיק תקשורת בין איש המקצוע לאדם שמולו והבנת הדרך להעצים אותה בשניות עם כל אדם בצורה מילולית ובלתי מילולית. הכימיה שתיווצר תאפשר לנו לרתום את הלקוח ליצירת השינוי המבוקש בקלות.

8. מצבי תודעה

למידת זיהוי סימני כניסה למצב תודעתי ושימוש בתבניות שפה על מנת להעביר אדם ממצב תודעתי כזה לאחר. זיהוי המצב התודעתי של האדם שמולנו מאפשר לנו לנתב את מהלך העבודה בהתאם לצרכי העבודה ומקל על הלקוח לעבור את השינוי הנדרש.

9. עוגנים

למידת מבנה ההתניה הפאבלובית ודרכי שימושה בעבודה עם בני אדם. השימוש בעוגנים עוזר לנו ליצור משאבים פנימיים מסוגים שונים, בהם נוכל להשתמש בעבודת השינוי הנדרשת עם לקוחותינו בצורה מהירה ומדויקת.

10. שימוש מכוון בתקשורת הבלתי מילולית

הבנת הדרכים בהן אנו משתמשים על מנת לתקשר מסביב למילים אותן אנו אומרים ושימוש בכלי התקשורת הבלתי מילולית שלנו על מנת להגיע אל תת המודע של האדם שמולנו לצורך השפעה ושינוי.

11. שימוש בתקשורת מילולית מוכוונת מטרה

לימוד מספר מודלים לשימוש מדויק בשפה שיעזרו לנו ללמוד את השפה בה הלקוח משתמש, להכווין את התודעה שלו כלפי הבחירה הנכונה ולהביא אותו לפעול על פיה. בסעיף זה נכללים גם לימוד יצירת אנלוגיות ומטאפורות "היפנוטיות" המשפיעות בצורה יוצאת דופן על לקוחות ועוזרות להתמודד עם התנגדויות בצורה חלקה.

 

 

12. יצירת תוצאות מוגדרות

יצירת תוצאות אליהן אנו מכוונים וניסוחן בצורה מדויקת שתעזור לנו להגיע אליהן יותר בקלות. את תוצאות אלה, אותן ניצור בצורה הזו, נוכל להטמיע ישירות בתת המודע שלנו.

13. העולם המופלא של הרגשות

הבנה, זיהוי ושימוש במגוון הרגשות כקודי מפתח להכרה עצמית, התנהגות חברתית והחיבור בין ערכים, נורמות והתנהגות אתית.

14. הקשבה

זיהוי מחסומי הקשבה אצל הזולת, אמצעים ודרכים לקליטת מידע אפקטיבי ויעיל.

15. זיהוי מבנה הערכים

זיהוי מבנה הערכים של האדם שמולנו תוך שימוש בתבניות שפה מיוחדות המיועדות לשליפת מידע זה. זיהוי  מבנה הערכים מאפשר לנו להתאים את הדרך שבה אנחנו מתקשרים בצורה מלאה יותר כך שהמסר המועבר יועבר בצורה חלקה ונטולת התנגדויות.

16. מיפוי תבניות ואסטרטגיות חשיבה
מיפוי והבנת תבניות החשיבה של האדם שמולנו מאפשר לנו לזהות מגמות התנהגות אשר חוזרות על עצמן, לצפות מראש את תוצאותיהן ולבצע בהן שינוי במידה ואינן מביאות את האדם המשתמש בהן לתוצאות הרצויות.

17. מודל חלקות הלשון
למידת המודל הלשוני השלישי ב-NLP המשתמש בתבניות שפה למסגור מחדש של אמונות ובכך לשנות את הדרך בה אנשים חושבים. מודל זה יעיל במיוחד הן בעולם השכנוע והן בעולם יצירת השינוי ומאפשר לנו גמישות תקשורתית גדולה הרבה יותר.

18. תוכנות על
מיפוי 52 תוכנות החשיבה האוטומטיות אשר מנהלות אותנו ומשפיעות על הדרך שבה אנו חושבים, מפרשים מידע ומתפקדים בחיינו. הבנת תוכנות העל משדרגת הן את היכולת שלנו לתקשר ולהבין אנשים אחרים והן את היכולת שלנו ליצור גמישות בדרכים שבהן אנו חושבים ומתפקדים.

19. מטאפורות מורכבות
שדרוג המטאפורות, בהן למדנו להשתמש בהכשרה לעיסוק ב-NLP למטאפורות מורכבות יותר המכילות פקודות מוסוות ולולאות מוטמעות. מטאפורות הבנויות בצורה זו, מסיחות את המודע בצורה מיידית ומגיעות עמוק יותר לתוככי תת המודע.
20. הבנת ויצירת תבניות NLP
פירוק תבניות ה-NLP אשר נלמדו במהלך ההכשרות בNLP (כמו הסוויש, הסקוואש ופירוק הפוביות המהיר) והבנת הדרך שבה בונים ויוצרים תבניות NLP. היכולת להבין את תבניות ה-NLP מאפשרת לנו ליצור תבניות NLP בזמן אמת ותוך כדי עבודה, על מנת להגיע לתוצאות הרצויות לנו.

21. דיגום מצוינות – מודלינג
מיומו הראשון של ה-NLP, שאפו מפתחי ה-NLP בעבר ובהווה ללמוד כיצד אנשים המצטיינים ביכולת מסוימת עושים זאת. למידה ויישום של דיגום המצוינות הינו החוט המקשר את כל הרכיבים האחרים שנלמדו ב-2 ההכשרות. הדיגום מאפשר לנו:
א. לגלות כיצד ומדוע אדם עושה את מה שהוא עושה
ב. לעזור לו לשפר את מיומנותו ולעתים אף להחליפה במיומנות יעילה יותר
ג. לפתח דגם (מודל) בעזרתו ניתן יהיה להקנות את המיומנות המצטיינת לאחרים

מרצה

ד"ר רותם ויצמן הינו מרצה בתחומי התקשורת הבינאישית, האינטיליגנציה הריגשית והאתיקה הרפואית עם התמחות ביחסי מטפל מטופל. בעל דוקטורט בתחום הכלכלה והניהול עם התמחות ברב תרבותיות ותקשורת בינאישית ובוגר תואר שני באתיקה קלינית מבית חולים הר סיני בניו-יורק. מנחה קבוצות לשינוי התנהגותי בהתמחות בגמילה מעישון ובאינטליגנציה רגשית, מאמן בריאות ו-NLP Trainer. בנוסף לכך, מורה למדעים ותושב"ע בחטיבה ותיכון ובעל ניסיון רב בעבודה עם נוער.

מרצה אורח:

עקיבא הרו, בעל תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית מאוניברסיטת חיפה עם ניסיון של למעלה מעשור בטיפול בילדים, בני נוער ומשפחות, ומלווה עובדים סוציאליים בעבודתם הקלינית. מנחה קבוצות באינטליגנציה רגשית. מנהל תוכנית לחונכות רגשית קבוצתית בבתי ספר ומטפל רגשי בעמותת קו לנוער.

סילבוס מפורט

מבנה הקורס:

קורס ההכשרה מחולק לשני חלקים כל חלק אורך כ-60 שעות, 15 מפגשים של כ-4 שעות אקדמיות בהן נלמד את החומר בצורה תיאורטית ומעשית (סה"כ הקורס הוא 120 שעות של 30 מפגשים). בסוף כל חלק המשתתפים יבצעו מטלה תאורטית או מעשית כדי להראות את יישום הנלמד בקורס. לאחר מכן, יקבלו משתתפי הקורס יקבלו שתי תעודות:

  1. NLP Practitioner Certification ואינטליגנציה רגשית
  2. NLP Master Practitioner Certification ואינטליגנציה רגשית

 

חובות הקורס:

  1. נוכחות ב-80% מהמפגשים לפחות
  2. הגשת מטלה מסכמת

פתיחה:

  • הקשר בין האינטליגנציה הרגשית ל-NLP
  • 21 עקרונות ה-NLP ו-4 עקרונות האינטליגנציה הרגשית
  • מודלי תקשורת

.

חלק 1

  • מודעות עצמית
    • חשיבה בתבניות
    • תכנות עצמי דרך ויזואליזציה ודיבור עצמי (חזון וקביעת מטרה)
    • יצירת הרגלים (עוגנים)
    • ערכים ואמונות
    • שלוש זוויות ההסתכלות
  • ניהול עצמי
    • מסגור מחדש וחלקות לשון
    • סוגסטיה עצמית (דמיון מודרך)
    • מפת המציאות
    • עיבוד פנימי (תת מאפייני החוויה)

חלק 2

  • אמפתיה ומודעות חברתית
    • תקשורת מילולית ולא מילולית (קטגוריות סאטיר וסימני עיניים)
    • מערכות ייצוג (קינסטטית, אודיטורית וויזואלית)
    • פיתוח רפור וכימיה (חידוד חושים)
    • הקשבה
    • דיגום
  • מערכות יחסים ודינמיקה בינאישית
    • קליברציה ופייסינג
    • הובלה (מודל מילטון, מודל העל)
    • הרמות הלוגיות של למידה
    • שימוש בתרפיית קו הזמן

אני כאן לכל שאלה ...

  • 054-478-8054
  • rotem@r-w.co.il